SEO.hr blog
| |
- Nije dovoljno mjeriti konverzije već i reagirati nakon njihovog mjerenja
- Matt Cutts: slobodno se prebacite na HTTPS
- Uključite pojam cijena, cijene i cjenik u listu svojih ključnih riječi
- Google dao upute što napraviti kada imate ozbiljnih problema sa serverom i hostingom
- Sitne promjene mogu itekako izazvati drastični porast posjećenosti
- 5 najvažnijih Googleovih filtera u 2012. godini
- Masovne prijave u tzv. SEO web direktorije mogu vam samo naštetiti
- Savjeti kako ispravno koristiti Google+
- Bajkoviti naslovi članaka ne prolaze na tražilicama
- Google dao upute kako ispravno citirati vanjske izvore u sadržaju
Posted: 22 Nov 2012 05:27 AM PST
Danas je znatno više webmastera upoznato sa mogućnošću mjerenja konverzija, bilo putem Google Analyticsa ili Google Adwordsa ili pak putem sasvim trećeg alata, no postavljanje mjerenja nije dovoljno samo po sebi. U vrlo velikom broju situacija vidim da webmasteri imaju postavljena mjerenja te imaju sve izmjerene podatke, no nitko ne reagira na njih. Zašto biste postavili bilo kakva mjerenja ukoliko nakon dobivenih podataka ne pokušavate stvari učiniti još boljima za vas? Ako postavite praćenje prodaje vaših proizvoda putem svog webshopa i dođete do podatka da na svakih uloženih 345,45 kn nešto prodate zašto ne pokušate smanjiti tu cijenu konverzije? Zašto ju ne biste smanjili na 50,00 kn ili 40.00 kn? Zašto ne provjerite zašto vam je cijena tolika i tolika i ne pokušate pronaći način kako ju smanjiti. Cijela poanta mjerenja konverzije postoji zato da budete pametniji i da na temelju dobivenih podataka reagirate, stoga reagirajte.
|
Posted: 20 Nov 2012 08:15 AM PST
Imate li potrebnu prebaciti kompletan sadržaj sa HTTP-a na HTTPS to možete slobodno napraviti bez posljedica za Google prema riječima Matt Cuttsa. Ne zaboravite samo postaviti 301 redirekcije na sve URL-ove prema novim odgovarajućim URL-ovima. Postoji i video na službenom Googleovom Youtube kanalu o navedenoj temi, no prema navedenoj informaciji iznad on je malo zastario jer je cijeli proces sada dovoljno razrađen da ne bi smjeli imati nikakvih problema ukoliko sve odradite kako treba. No opreza nikad dosta pa je preporuka Matt Cuttsa da navedeno prije istestirate na nekoj drugoj manje bitnoj domeni. Matt Cutts: As always, Id test it out first, ideally with a lower-traffic domain name. But if you like the results you get, you should be able to use our existing tools like 301s and rel=canonical to help Google discover that the site has gone HTTPS.
|
Posted: 13 Nov 2012 01:05 AM PST
Prodajete li nešto putem svojih web stranica, proizvod ili uslugu, nemojte preskakati ključne riječi koje u sebi sadrže "cijena", "cijene" ili "cjenik". Prodajete li računala ključne riječi "cijena računala", "cijene računala", "cjenik računala" su vam najvjerojatnije ključne riječi koje će nešto i prodati jer se iz njih vidi namjera kupnje. Naravno to nisu jedini izrazi tog tipa, tu su recimo i "gdje kupiti čarape", "kako kupiti čarape", "koje su čarape najbolje", "najpovoljnije čarape" itd. Uključite te riječi u svoju listu ključnih riječi i nemojte ih preskakati. Često se događa da navedeni izrazi padaju u drugi, treći plan u cijeloj strategiji, a navedeno bi trebalo biti u prvom planu.
|
Posted: 12 Nov 2012 12:41 AM PST
Evo vrlo konkretnih uputa od strane Googlea što napraviti kada vam padne server tj. kada imate bilo kakvih ozbiljnijih problema sa hostingom. Google kaže da je najbolja opcija servirati Googlebotu server status 503 koji mu javlja da je server trenutno u problemima (service unavailable). Navedeni status će Googlebotu reći da se malo strpi i dođe kasnije, da je riječ o problemima sa serverom. Evo točnih uputa od riječi do riječi: John Mueller: Dear webmasters, if something goes drastically wrong with your hoster, and you cant host your website anymore, please return "503 Service unavailable" HTTP result code. Doing so helps search engines to understand whats up -- theyre generally more than happy to give your site some time to catch up again. Returning an error page with "200 OK" will result in us indexing the change of content like that (and if all of your pages return the same error page, then we may assume that these URLs are duplicates). Redirecting to a temporary page will result in that redirect being used for indexing. Its fine to show text to users on a 503 error page, or use fancy JavaScript, etc. A simple way to handle that - if the webserver is down - is to change the sites DNS to point to a temporary server that returns the 503 for you. Once the issue is resolved, well generally jump back in and crawl your site to get the indexed information updated. If you werent able to return a 503, itll probably take a bit of time for things to settle back down with regards to search, but itll come back, dont worry. If you need to ramp crawling up slowly, you might also want to adjust the maximal crawl rate in Webmaster Tools (we pick up that setting about once a day). At any rate, if your site was affected by issues like these, I hope youre able to resolve them (and the other, perhaps more important issues that often go along with disruptions like these) as soon as possible. If theres something Google can do with regards to web-search to help get your site get back on its feet, feel free to post here, in our forums, or join our office-hours hangouts. Znači ne morate se bojati za rejting ukoliko vam server padne već je samo pitanje kako ćete to riješiti. Riješite li sa server statusom 503 mogli biste uštedjeti nešto vremena jer će Googlebot odmah biti jasno što se događa. Riješite li drugačije možda će trebati malo više vremena da se stvari vrate u prvobitno stanje.
|
Posted: 07 Nov 2012 04:36 AM PST
John Mueller iz Googlea je nedavno jednom webmasteru odgovorio da jedna sitna promjena neće rezultirati drastičnim skokom kada je u pitanju rejting na tražilici. Tu je izjavu odmah vrlo jednostavno pobio Barry Schwartz na svom blogu. Naravno ta izjava od strane Googlea je možda dana više onako opušteno te iz druge perspektive koju Google godinama zagovara, radite strpljivo na sadržaju, zaboravite na prečce i sve ostalo i rejting će doći kad tad. Ta strategija je ok, no sitne i jednostavne stvari mogu učiniti čuda kad je u pitanju rejting i posjećenost, ali i vrijeme. Barry je kao glavni primjer naveo jednostavno i osnovno podešavanje title tagova koje može rezultirati ogromnom razlikom, no to nije jedina sitnica koju možete napraviti. Naslovi vaših članaka mogu biti jedna od tih sitnica, članak na ciljano specifičnu temu može itekako puno značiti za posjetu. Nekoliko jačih i kvalitetnijih linkova može podići cijelu domenu. Postoji cijeli set sitnica koje mogu značajno i pozitivno utjecati na rast posjećenosti. Obratite pozornost na svoju statistiku i proučite zašto je netko sletio na vašu domenu i biti će vam odmah jasno kako možete najmanjom sitnicom, promjenom koja možda traje 2-3 sekunde, dovesti još nekoga.
|
Posted: 05 Nov 2012 02:20 AM PST
Iako još nije kraj godine evo kratkog pregleda 5 najvažnijih Googleovih filtera u 2012. godini kako bi se svi lakše mogli snaći u cijeloj toj gužvi promjena: Google Panda - filter je vezan uz same web stranice, najviše sami sadržaj tj. njegovu kvalitetu. Cilj filtera je spustiti rejting domenama koje imaju sadržaj lošije kvalitete te podići rejting domenama koje imaju kvalitetniji sadržaj. Dosad smo imali 22 updatea, a točne datume updateova možete pronaći ovdje. Google Penguin - filter je vezan uz način promocije samih web stranica, konkretno uz način na koji nas druge domene linkaju. Glavni faktor koji aktivira navedeni filter je anchor tekst samih linkova. Primjer kako izgleda u statistikama kada vas navedeni update pogodi možete vidjeti ovdje. Dosad smo imali 3 updatea, a njihove točne datume možete pronaći ovdje. Google Top Heavy - filter vezan uz layout samih stranica, namijenjen je filtriranju stranica koje se previše zatrpane raznim vrstama reklama, a posebno ukoliko se one nalaze u vrhu samih stranica tj. u prvom planu. Imali smo dva updatea 19.1.2012. te nedavno 9.10.2012. godine. Google EMD update - filter je vezan uz domene koje imaju točnu ključnu riječ u svom nazivu npr. besplatneigre.hr. Cilj navedenog filtra je smanjiti vrijednost takvim domenama ukoliko one pružaju loš ili nekvalitetan sadržaj. Dosad nismo imali update navedenog filtera. Google Emanuel - filter je vezan uz domene koje konstatno primaju DCMA prijave zbog kršenja autorskih prava. Takve domene bi zbog navedenih prijava ukoliko se one dokažu istinitima mogle biti kažnjene slabijim rejtingom. Osim navedenih 5 najzvučnijih filtera imali smo i mjesečne promjene algoritma koje je Google službeno objavljivao na svojem blogu točnije u siječnju (30 promjena), veljači (17 promjena + 40 promjena), ožujku (50 promjena), travnju (52 promjena), svibnju (39 promjena), lipnju i srpnju (86 promjena) te kolovozu i rujnu (65 promjena). Tu su naravno još i neke promjene kao što je promjena vezana uz 7 rezultata pretraživanja po stranici te updateovi vezani uz Google Knowledge Graph. Najrigorozniji filter je cijeloj 2012. godini dosad je bio Google Penguin, iza njega slijedi Google Panda, a svi ostali su nekoliko rangova niži prema viđenom efektu.
|
Posted: 30 Oct 2012 07:53 AM PDT
Davno je prošlo vrijeme masovnih prijava web stranica u veći broj web direktorija. Google je tome davno stao na kraj. Tu konkretno mislim na servise koji nude prijavu domene za XX ili XXX dolara u nekoliko stotina ili tisuća tzv. "SEO web direktorija". Navedeno vam itekako može štetiti i to je upravo John Mueller iz Google odgovorio jednom od webmastera: JohnMu: As I know nothing mentioned, these services are not needed and can even be counter-productive (if they create unnatural links for your site, which would be against our Webmaster Guidelines). Naravno to ne znači da su svi web direktoriji problematični te da više nikada nećete prijaviti svoju domenu u niti jedan drugi web direktorij. Ovdje se prvenstveno misli na masovne prijave u low quality direktorije koji se izrađeni isključivo zato da bi se navedena usluga mogla prodati te nemaju nikakve druge vrijednosti. Slobodno prijavite svoju domenu u web direktorije koji na nešto liče i imaju svoj nekakav poslovni plan i cilj. Uglavnom prije prijave provjerite link profil samog direktorija kako bi se uvjerili da nije dio neke od navedenih mreža web direktorija.
|
Posted: 29 Oct 2012 12:54 AM PDT
Google+ je odlična platforma za druženje sa korisnicima koji dijele iste interese kao i vi, no treba znati kako ga ispravno koristiti. Pušteno je dosad dosta Google+ vodiča od strane najaktivnijih i najzadovoljnijih Google+ korisnika, njih možete uvijek naći pretraživanjem na Googleu, stoga neću o tome. Uglavnom prednosti korištenja Google+ su velike i po mom osobnom mišljenju treba u njega uložiti vrijeme zato evo nekoliko savjeta na koji način koristiti navedenu platformu: Počnite pratiti što je moguće više korisnika prema vašim interesima - ukoliko vas zanimaju konji, pronađi što je moguće više korisnika koje zanima navedena tema i počnite ih pratiti. Imate odlične alate i aplikacije za pretraživanje po temama. Nemojte pratiti 20, 50 ili 100 ljudi, pratite ih na tisuće, što više ljudi dodate u svoj stream to će se više toga dogoditi za vas. Kasnije možete naprednim opcijama Google+ filtrirati stream i učiniti ga preglednijima. Počnite komunicirati sa najaktivnijim korisnicima prema vašim interesima - ukoliko je to vaša tema uspostava komunikacije neće biti problem. Ostavljajte komentare, glasajte sa +1 na sadržaje tih korisnika te dijelite vlastite sadržaje na tu temu. Počnite biti aktivni korisnik za teme koje vas zanimaju - cilj korištenja bilo kakve mreže je dijeljenje vlastitih ideja, što više toga podijelite, a da to ima smisla i bude zanimljivo, to bolje za vas. Prepoznaju li vas drugi korisnici da vas stvarno interesira to što objavljujete vrlo brzo će vas prepoznati te početi pratiti i stvari će se odvijati u vašu korist. Nemojte se ograničavati na hrvatske korisnike - ukoliko želite izvući maksimum iz svega družite se sa svima, hrvatskim i stranim korisnicima. Postoje odlične Google+ opcije koje će vam omogućiti zasebnu komunikaciju sa hrvatskim i svim ostalim korisnicima. Nemojte prestati tražiti nove aktivne korisnike prema vašim interesima - koliko truda uložite u izgradnju kvalitetnog streama takav će vam biti i rezultat. Sve je vezano za korisnike koje pratite, ne pronađete li aktivne i entuzijastične korisnike najvjerojatnije se ništa posebno neće dogoditi. Vjerujem da isto vrijedi i za sve ostale društvene platforme. Vi ste ti koji birate i koji ulažete trud u izgradnju svog streama. Ukoliko vam je stream prazan ili dosadan imajte na umu da ste ga vi takvog stvorili. Na Google+ je veliki broj stručnjaka iz dosta industrija i jako puno brandova samo ih treba pronaći i početi pratiti.
|
Posted: 25 Oct 2012 12:23 PM PDT
Svatko ima pravo odabrati naslov svog članka i u to ne ulazim, no ukoliko želite izvući nekakve koristi od tražilica i da navedeni članak pročita što je moguće više ljudi bajkoviti naslovi jednostavno ne prolaze. Što je točno bajkoviti naslov? Evo nekoliko primjera naslova članaka (izmišljeni su) kako bi znali na što mislim: Naši proizvodi su tu da vam pomognu Lijepo smo se proveli, pozivamo vas da idući put idete sa nama Saznajte što smo naučili na zadnjoj radionici Glavna značajka našeg proizvoda je... Dobili smo nagradu... U navedenim naslovima nema nikakvih konkretnih ključnih riječi. Navedeni članci se neće nikada rangirati za ništa traženo na tražilicama. Nitko ne pretražuje izrazima kao što su "naši proizvodi" ili "lijepo smo se proveli". Kakvi bi naslovi članaka onda trebali biti? Evo boljih naslova: Naši proizvodi za čišćenje su tu da vam pomognu Lijepo smo se proveli u Tunisu, putovanja su zakon! Saznajte što smo naučili na zadnjoj Wordpress radionici u Zagrebu Glavna značajka LCD televizora LE22C451 je cijena Dobili smo Zlatnu kunu za 2012. godinu Navedeni naslovi nešto su konkretniji, pa će se članci moći rangirati na pojmove kao što su: proizvodi za čišćenje, tunis putovanja, wordpress radionica zagreb, lcd televizor, zlatna kuna itd. Zbog toga će i koji posjetitelj više sletiti sa tražilice na članak.
|
Posted: 25 Oct 2012 12:30 AM PDT
Evo jednog korisnog pitanja i odgovora Matt Cuttsa putem GoogleWebmasterHelp kanala na Youtubeu. Pitanje je glasilo kako ispravno citirati u svom sadržaju vanjske izvore, a da ne dođe do problema sa duplim sadržajem. Odgovor je jednostavan i jasan, dovoljno je navesti citat, po mogućnosti ga staviti u blockquote te navesti izvor tj. link do orginala. To je sasvim dovoljno i problema ne bi smjelo biti. Problem jedino može nastati ako imate isključivo citate, a uz njih niste dodali nikakav svoj sadržaj. Pogledajte video na tu temu niže.
|
Nema komentara:
Objavi komentar