Što je to e-newsletter i za što služi?
Online newsletter je HTML e-mail koji omogućava
kontinuiranu korespondenciju između tvrtki i njihovih klijenata, a osnovni
razlozi zbog kojih ih svaka ozbiljna organizacija želi i treba imati, a koje
marketinški stručnjaci iz ovog područja često naglašavaju, su:
- povećava svijest o brendu,
- pomaže izgraditi odnos sa
sadašnjim i potencijalnim kupcima,
- može izgraditi i povećati
reputaciju eksperta u određenoj oblasti,
- izaziva trenutnu reakciju i velik
broj javljanja, jer je riječ o masovnom e-mailu koji se šalje velikom
broju ljudi,
- broj osoba kojima je newsletter
namijenjen je često veći od planiranog (osobe ga prosljeđuju dalje),
- odličan je način izdvajanja sebe
od velikih biznisa, koji uglavnom ne komuniciraju s korisnicima svojih
usluga na ovaj način,
- financijski je povoljno
marketinško sredstvo jer štedi resurse kao što je papir, tisak, slanje
itd.,
- omogućava praćenje i momentalnu
analizu rezultata,
- efektivniji od ostalih
marketinških kanala koji šire informacije na internetu.
Zašto je e-newsletter bolji od drugih popularnih kanala internet
marketinga?
U vrijeme Twittera, Facebooka i Weba 2.0, većina ljudi
objavljivanje e-newslettera doživljava kao staromodno, predbacujući mu da je
nedovoljno dobar način komunikacije s ciljnom publikom. Možda im je na umu da
izrada e-newslettera, dizajn i slanje zna poprilično koštati, ali zasigurno
zaboravljaju koliko jedinstvene i snažne koristi on donosi svakom poslovanju,
grupi, organizaciji, pa čak i pojedincima. Inteligentni marketeri shvaćaju da
dobro napisan i atraktivan e-newsletter zadire puno dublje od bilo kojeg drugog
kanala online marketinga, a time donosi i dugoročniju korist.
Ne treba puno razmišljati da shvatimo zašto objave na Twitteru
ili Facebooku nikada neće dosegnuti moć informiranja preko e-newslettera – 140
znakova na Twitteru i nekoliko kratkih rečenica na Facebooku ne mogu „parirati“
kompleksnom e-mailu, koji prostorno i strukturalno nudi nezamjenjive mogućnosti
prezentacije bilo koje vrste sadržaja, a samim time je i bolja prilika da
uvjeri čitatelja da vas vrijedi kontaktirati, kupiti vaš proizvod ili na bilo
koji drugi način biti involviran u vaše poslovanje.
Osim ove prednosti nad modernim kanalima internet marketinga,
e-newsletter još nešto čini jedinstvenim – zahvaljujući njemu ne morate čekati
da potrošač vaših usluga potraži vas, već ga regrutirate direktno putem
informacija o onome što ga zanima, prije nego je i stigao razmisliti o tome da
krene u potragu za vama. E-newsletter je kao telefonski poziv starog prijatelja
– „smetnja“ koja je dobrodošla, prijatan podsjetnik upravo na ono što vašem
klijentu treba, a što mu jedino vi možete priskrbiti.
Na koji način funkcionira e-newsletter?
E-mail marketing bitan je segment rada na poboljšanju poslovanja
svake tvrtke koja građenje dugoročnog odnosa sa svojim klijentima smatra
temeljem stabilnosti svog biznisa. Razlog tome je činjenica da e-mail marketing
(čiji su sastavni dio i e-newsletter kampanje) otvara mogućnost praćenja navika
i ponašanja kupaca, njihovih interesovanja i želja, te samim tim pruža
mogućnost trenutnog uvida u rezultate kampanje. Ovo omogućava opsežnije
planiranje svakog budućeg marketinškog poteza, a time i znatnu uštedu vremena i
financijskih resursa.
Sustav mailing listi sastoji se iz 3 dijela:
- newsletter formular u koji
korisnik ostavlja svoje podatke i time se pretplaćuje na vijesti,
- baza podataka u kojoj su
smještene e-mail adrese,
- e-mail klijent (program) u kojem
se uređuju e-mail adrese preko kojeg se newsletter šalje.
Kvalitetan e-mail klijent omogućava formatiranje i ubacivanje
fotografija u digitalno pismo koje se šalje, ali se može pohvaliti i
kompleksnijim segmentima i podešavanjima, kao što je npr. automatsko
slanje (u zadato vrijeme), automatsko brisanje korisnika (nakon njihovog klika
na link za brisanje sa liste koji je sastavni dio svakog e-maila), opsežne
statistike o ponašanju korisnika nakon što prime e-mail (statistike o broju
otvaranja e-maila, o klikanju na linkove koji su u e-mailu itd.), a što
tvrtkama omogućava uvid u navike njenih pretplatnika, te time i znatno pomaže u
planiranju budućih marketinških koraka na internetu.
O sadržaju i strukturi e-newslettera
Ako su vas prethodni ulomci ubijedili da je e-newsletter važan
segment vašeg (online) marketinga, poslušajte nekoliko savjeta koje se tiču
njegove strukture i sadržaja – osnovnih uvjeta za uspješnost kampanja.
Nije jednostavno osmisliti dobro napisan i vizualno
atraktivan newsletter, to najbolje mogu potvrditi stručnjaci iz ovog polja,
kojima, i nakon što su nekoliko decenija „pekli zanat“, zna ponešto promaći,
iznenaditi ih, nepredvidivo se ispriječiti uspjehu same kampanje. Upute vezane
za sadržaj newslettera (kao i prodajnog pisma) nezahvalna su tema, te će nastavak
ovog članka biti vezan isključivo za opis nekoliko važnih vizualnih
karakteristika dobrog newslettera:
- Mnogi će se marketeri složiti da
dužina pisma nije bitna, dokle god njegov sadržaj nije dosadan, no većina
će ih naglasiti da je njegovu širinu neophodno definirati na način da
čitatelju „ne izlijeće“ iz vidnog polja (tj. da nema potrebe pomicati
ekran lijevo-desno da bi pratio tok teksta).
- Smisao i poruke vašeg
e-newslettera moraju biti jasno artikulirane – na kraju čitanja osoba mora
biti svjesna što točno prezentirate ili nudite i koje su pogodnosti
kupovine ili suradnje s vama (dok pišete pokušajte se staviti u njihovu
poziciju i “osluškivati” njihove strahove, želje, potrebe itd.).
- Važno je uzeti u obzir da svi
čitatelji ne raspolažu vašim vokabularom i načinom izražavanja. Iz tog je
razloga važno pri pisanju koristiti „jezik svakodnevnice“, a što
podrazumijeva skraćivanje rečenica, korištenje frekventnih riječi, izraza
i žargona, no naglašavamo, ne treba pretjerivati. Pismo koje pišete treba
biti stručno i profesionalno napisano, jer jedino kao takvo ono posjeduje
autoritet.
- Mnogi se pitaju na koji način zadržati pažnju nekoga tko nema vremena i
strpljenja pročitati cjelokupan tekst, već ga radije „skenira“ i na taj
način otkriva „ima li tu nešto za njega“? Odgovor je: mnoštvom naglašenih
naslova, neprestanim odvajanjem teksta u novi red i paragraf, „boldanjem“
i podvlačenjem riječi, izraza, pa i cijelih rečenica, ubijanjem monotonije
pomoću grafika i fotografija itd..
- Dobra je ideja uvrštavati linkove
u e-newsletter, koji će čitatelje voditi na dijelove vašeg weba na kojem
se nalazi više informacija o usluzi ili proizvodu. Na ovaj način kod
postojećih klijenata osvježavate sjećanje na vaš web, a nove upoznajete s
njegovim sadržajem, čime oni postaju potencijalni stalni posjetitelji. Ovo
je također dobar način da stvarate dinamiku pisma i istovremeno zadržavate
čitateljevu pažnju.
Nema komentara:
Objavi komentar