VAŠA PREZENTACIJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

četvrtak, 29. ožujka 2012.

Zašto svaka ozbiljna tvrtka mora imati e-newsletter?



Što je to e-newsletter i za što služi?
Online newsletter  je HTML e-mail koji omogućava kontinuiranu korespondenciju između tvrtki i njihovih klijenata, a osnovni razlozi zbog kojih ih svaka ozbiljna organizacija želi i treba imati, a koje marketinški stručnjaci iz ovog područja često naglašavaju, su:
  1. povećava svijest o brendu,
  2. pomaže izgraditi odnos sa sadašnjim i potencijalnim kupcima,
  3. može izgraditi i povećati reputaciju eksperta u određenoj oblasti,
  4. izaziva trenutnu reakciju i velik broj javljanja, jer je riječ o masovnom e-mailu koji se šalje velikom broju ljudi,
  5. broj osoba kojima je newsletter namijenjen je često veći od planiranog (osobe ga prosljeđuju dalje),
  6. odličan je način izdvajanja sebe od velikih biznisa, koji uglavnom ne komuniciraju s korisnicima svojih usluga na ovaj način,
  7. financijski je povoljno marketinško sredstvo jer štedi resurse kao što je papir, tisak, slanje itd.,
  8. omogućava praćenje i momentalnu analizu rezultata,
  9. efektivniji od ostalih marketinških kanala koji šire informacije na internetu.
Zašto je e-newsletter bolji od drugih popularnih kanala internet marketinga?
U vrijeme Twittera, Facebooka i Weba 2.0, većina ljudi objavljivanje e-newslettera doživljava kao staromodno, predbacujući mu da je nedovoljno dobar način komunikacije s ciljnom publikom. Možda im je na umu da izrada e-newslettera, dizajn i slanje zna poprilično koštati, ali zasigurno zaboravljaju koliko jedinstvene i snažne koristi on donosi svakom poslovanju, grupi, organizaciji, pa čak i pojedincima. Inteligentni marketeri shvaćaju da dobro napisan i atraktivan e-newsletter zadire puno dublje od bilo kojeg drugog kanala online marketinga, a time donosi i dugoročniju korist.
Ne treba puno razmišljati da shvatimo zašto objave na Twitteru ili Facebooku nikada neće dosegnuti moć informiranja preko e-newslettera – 140 znakova na Twitteru i nekoliko kratkih rečenica na Facebooku ne mogu „parirati“ kompleksnom e-mailu, koji prostorno i strukturalno nudi nezamjenjive mogućnosti prezentacije bilo koje vrste sadržaja, a samim time je i bolja prilika da uvjeri čitatelja da vas vrijedi kontaktirati, kupiti vaš proizvod ili na bilo koji drugi način biti involviran u vaše poslovanje.
Osim ove prednosti nad modernim kanalima internet marketinga, e-newsletter još nešto čini jedinstvenim – zahvaljujući njemu ne morate čekati da potrošač vaših usluga potraži vas, već ga regrutirate direktno putem informacija o onome što ga zanima, prije nego je i stigao razmisliti o tome da krene u potragu za vama. E-newsletter je kao telefonski poziv starog prijatelja – „smetnja“ koja je dobrodošla, prijatan podsjetnik upravo na ono što vašem klijentu treba, a što mu jedino vi možete priskrbiti.
Na koji način funkcionira e-newsletter?
E-mail marketing bitan je segment rada na poboljšanju poslovanja svake tvrtke koja građenje dugoročnog odnosa sa svojim klijentima smatra temeljem stabilnosti svog biznisa. Razlog tome je činjenica da e-mail marketing (čiji su sastavni dio i e-newsletter kampanje) otvara mogućnost praćenja navika i ponašanja kupaca, njihovih interesovanja i želja, te samim tim pruža mogućnost trenutnog uvida u rezultate kampanje. Ovo omogućava opsežnije planiranje svakog budućeg marketinškog poteza, a time i znatnu uštedu vremena i financijskih resursa.
Sustav mailing listi sastoji se iz 3 dijela:
  1. newsletter formular u koji korisnik ostavlja svoje podatke i time se pretplaćuje na vijesti,
  2. baza podataka u kojoj su smještene e-mail adrese,
  3. e-mail klijent (program) u kojem se uređuju e-mail adrese preko kojeg se newsletter šalje.
Kvalitetan e-mail klijent omogućava formatiranje i ubacivanje fotografija u digitalno pismo koje se šalje, ali se može pohvaliti i kompleksnijim segmentima i podešavanjima, kao što je  npr. automatsko slanje (u zadato vrijeme), automatsko brisanje korisnika (nakon njihovog klika na link za brisanje sa liste koji je sastavni dio svakog e-maila), opsežne statistike o ponašanju korisnika nakon što prime e-mail (statistike o broju otvaranja e-maila, o klikanju na linkove koji su u e-mailu itd.), a što tvrtkama omogućava uvid u navike njenih pretplatnika, te time i znatno pomaže u planiranju budućih marketinških koraka na internetu.
O sadržaju i strukturi e-newslettera
Ako su vas prethodni ulomci ubijedili da je e-newsletter važan segment vašeg (online) marketinga, poslušajte nekoliko savjeta koje se tiču njegove strukture i sadržaja – osnovnih uvjeta za uspješnost kampanja.
Nije jednostavno osmisliti dobro napisan  i vizualno atraktivan newsletter, to najbolje mogu potvrditi stručnjaci iz ovog polja, kojima, i nakon što su nekoliko decenija „pekli zanat“, zna ponešto promaći, iznenaditi ih, nepredvidivo se ispriječiti uspjehu same kampanje. Upute vezane za sadržaj newslettera (kao i prodajnog pisma) nezahvalna su tema, te će nastavak ovog članka biti vezan isključivo za opis nekoliko važnih vizualnih karakteristika dobrog newslettera:
  • Mnogi će se marketeri složiti da dužina pisma nije bitna, dokle god njegov sadržaj nije dosadan, no većina će ih naglasiti da je njegovu širinu neophodno definirati na način da čitatelju „ne izlijeće“ iz vidnog polja (tj. da nema potrebe pomicati ekran lijevo-desno da bi pratio tok teksta).
  • Smisao i poruke vašeg e-newslettera moraju biti jasno artikulirane – na kraju čitanja osoba mora biti svjesna što točno prezentirate ili nudite i koje su pogodnosti kupovine ili suradnje s vama (dok pišete pokušajte se staviti u njihovu poziciju i “osluškivati” njihove strahove, želje, potrebe itd.).
  • Važno je uzeti u obzir da svi čitatelji ne raspolažu vašim vokabularom i načinom izražavanja. Iz tog je razloga važno pri pisanju koristiti „jezik svakodnevnice“, a što podrazumijeva skraćivanje rečenica, korištenje frekventnih riječi, izraza i žargona, no naglašavamo, ne treba pretjerivati. Pismo koje pišete treba biti stručno i profesionalno napisano, jer jedino kao takvo ono posjeduje autoritet.
  •  Mnogi se pitaju na koji način zadržati pažnju nekoga tko nema vremena i strpljenja pročitati cjelokupan tekst, već ga radije „skenira“ i na taj način otkriva „ima li tu nešto za njega“? Odgovor je: mnoštvom naglašenih naslova, neprestanim odvajanjem teksta u novi red i paragraf, „boldanjem“ i podvlačenjem riječi, izraza, pa i cijelih rečenica, ubijanjem monotonije pomoću grafika i fotografija itd..
  • Dobra je ideja uvrštavati linkove u e-newsletter, koji će čitatelje voditi na dijelove vašeg weba na kojem se nalazi više informacija o usluzi ili proizvodu. Na ovaj način kod postojećih klijenata osvježavate sjećanje na vaš web, a nove upoznajete s njegovim sadržajem, čime oni postaju potencijalni stalni posjetitelji. Ovo je također dobar način da stvarate dinamiku pisma i istovremeno zadržavate čitateljevu pažnju.

Nema komentara:

Objavi komentar