Svaka
usluga ima svoju cijenu. Kod određivanja cijene određene usluge potrebno je uzeti u obzir
vidljive usluge koje se vrše (konkretan rad vidljiv klijentu), ali i one
koje nisu vidljive (podrška, komunikacija…). Usluga vođenja profila na
društvenim mrežama (communitymanagement) je relativno mlada “struka”, ali su se već iskristalizirale
cijene koju profesionalne agencije naplaćuju na mjesečnoj bazi.
Prema
našim iskustvima i saznanjima, cijena community managementa se u Hrvatskoj
naplaćuje od 2.000,00kn (freelanceri, studenti…) pa do 4-5
puta više koliko naplaćuju veće agencije (naravno, sve ovisi o
veličini projekta, broju profila…). Nemojmo se zavarati, možete sigurno dobiti community
management i za 500,00 kuna, koliko će vam naplatiti i “mali od susjede”,
koji cijeli dan visi po Facebooku pa će vam tu i tamo napisati koji status. Taj
“mali od susjede” vam za dodatnih 500,00 kuna može napraviti i web stranicu. U
ovom članku se nećemo baviti s “malim od susjede”, nego profesionalnim
cijenama, bilo pojedinaca, bilo agencija.
Što
ulazi u cijenu community managementa?
- Pisanje objava je ono što mnogi vide kao jedinu stvar koju agencija napiše u ime klijenta, računajući kako je previše dati nekoliko tisuća kuna za recimo 2 objave dnevno. Iz iskustva mogu reći da pisanje objava čini manje od 10% ukupnog posla agencije s klijentom. Također, ako mislite da je napisati objavu lagano, trebate u obzir uzeti da svaki dan treba napisati 2 objave (ako baratamo s dogovorene 2 objave, to može biti i manje i više), a to je60 objava mjesečno. Svaka ta objava mora biti zanimljiva, svježa, treba poticati na konverzaciju, treba biti pažljivo sročena i gramatički ispravna, objavljena u pravo vrijeme… Onda vidite da to baš i nije tako jednostavno.
-
- Podrška te odgovori na
upite i komentare. Dnevno je potrebno napisati puno više komentara i odgovora na
upite i komentare nego objava, te je to dio posla koji zahtjeva jako puno
vremena, koncentraciju i pravovremenost. Krajnji korisnik na
postavljeno pitanje očekuje odgovor u roku od maksimalno sat
vremena, a jako često postanu ljuti ako im se ne odgovori u roku od 15
minuta. Zbog toga je izuzetno bitno da je unutar agencije stalno netko on-duty,
kako bi pratio profile i pravovremeno reagirao. Što se nas tiče, svojim
klijentima nudimo podršku od 08-23h, 7 dana u tjednu, u dvije smjene.
Jednom sam, dok sam u 22h izlazio iz ureda primjetio da netko loše piše o
klijentu (u konkretnom slučaju bez razloga) na njegovoj fan stranici. Dok
sam hodao prema stanu svako malo sam zastajkivao na cesti i odgovarao
preko mobitela, u međuvremenu provodeći vrijeme s mobitelom na uhu
konzultirajući se s ostalim članovima tima. To je ono što mnogi ne vide,
ali je uključeno u cijenu community managementa.
- Strategija. Za svaki mjesec je
potrebno razraditi i dogovoriti strategiju o nastupu na društvenim mrežama
i odrediti o kojim temama će se komunicirati.
- Monitoring brenda na Internetu je
još jedna stvar koja je uključena u cijenu, a uključuje praćenje
objavljivanja vijesti i komentara o brendu.
- Komunikacija s
klijentom također
zahtjeva jako puno vremena. S obzirom da djelujemo kao vanjska
agencija, ne možemo znati sve događaje unutar tvrtke, te je potrebno
stalno biti u komunikaciji s odgovornom osobom iz tvrtke kako bi bili u
toku s događanjima i ta događanja prenijeli fanovima. Komunikacija
uključuje fizičke sastanke, e-mail konverzaciju i telefonske konzultacije.
- Izvještaji se pišu i šalju
jednom mjesečno, a kod nekih klijenata i tjedno. Potrebno je skupiti sve
kvantitativne podatke o kampanji u prethodnom mjesecu, zapisati sve
konkretne korake koji su odrađeni i plan za sljedeći mjesec. Zbog toga
svaki prvi u mjesecu zovemo Report day :-).
Kada vidite sve ove stvari gore, vjerojatno vam je jasnije zašto profesionalni community management ne može koštati 500,00kn. Cijene koje se naplaćuju pokrivaju sve troškove tvrtke, opremu s kojom obavljamo ovaj posao, potrebni softver, edukaciju zaposlenika…Budite izuzetno oprezni kod raznih “agencija” koje imaju 1-3 zaposlenika, i uz 18 drugih usluga (dizajn, web, programiranje, brending, AdWords…) vam nude i usluge vođenja profila na društvenim mrežama. Zapitajte tko su osobe kojima ćete prepustiti vaše račune na društvenim mrežama i kakve su njihove kompetencije i reference za to. Nemojte se zavarati i misliti kako će osoba koja vam dizajnira web stranicu, programira i radi bannere moći kvalitetno voditi i vaše komunikacije s fanovima.Cijena community managementa?Želim čuti vaše mišljenje. Slažete li se s ovim razmišljanjem? Kolika bi trebala biti cijena community managementa i mislite li da postoje agencije koje kvalitetno obavljaju community management za manje od 1.000,00 kuna?PREUZETO S WEBA - Podrška te odgovori na
upite i komentare. Dnevno je potrebno napisati puno više komentara i odgovora na
upite i komentare nego objava, te je to dio posla koji zahtjeva jako puno
vremena, koncentraciju i pravovremenost. Krajnji korisnik na
postavljeno pitanje očekuje odgovor u roku od maksimalno sat
vremena, a jako često postanu ljuti ako im se ne odgovori u roku od 15
minuta. Zbog toga je izuzetno bitno da je unutar agencije stalno netko on-duty,
kako bi pratio profile i pravovremeno reagirao. Što se nas tiče, svojim
klijentima nudimo podršku od 08-23h, 7 dana u tjednu, u dvije smjene.
Jednom sam, dok sam u 22h izlazio iz ureda primjetio da netko loše piše o
klijentu (u konkretnom slučaju bez razloga) na njegovoj fan stranici. Dok
sam hodao prema stanu svako malo sam zastajkivao na cesti i odgovarao
preko mobitela, u međuvremenu provodeći vrijeme s mobitelom na uhu
konzultirajući se s ostalim članovima tima. To je ono što mnogi ne vide,
ali je uključeno u cijenu community managementa.
Nema komentara:
Objavi komentar