utorak, 1. svibnja 2012.

Kako do dobre "lokacije" i kako ju zadržati


Osnove
optimizacije za tražilice


Uložili
ste vrijeme / trud / novac u izradu web stranice, poštujući
sva pravila
ispravnog web dizajna, i sad zadovoljno očekujete navalu
posjetitelja.
Naravno, link ste dojavili svim svojim prijateljima i poznanicima,
stavili ste
oglas na news grupe i forume (koji to dozvoljavaju), čak imate i
posjetnice s
adresom stranice. Međutim, od navale ipak ništa.
Utipkavajući pojam za koji se
nadate da bi trebao dovesti na vašu web stranicu u tražilicu
kao što su Google,
Bing, Yahoo ili AltaVista, shvaćate o čemu je stvar – vaša
je stranica, iako
možda zanimljivog sadržaja i izvrsnog izgleda, izgubljena u bespućima
Interneta,
negdje među desecima ili stotinama tisuća stranica koje tražilice
izbacuju na
traženi pojam.
Možete
li pobijedili u bitci s tražilicama i postići da budete na prvoj
stranici
pretraživanja? Pa, možete bar dati sve od sebe. Recimo, već preciznim
definiranjem ključnih riječi (engl. keywords)
vaše stranice i
njihovim smještajem na prava mjesta možete
poboljšati status stranice.
Kako
uopće rade tražilice?
Tražilice
se sastoje od tri glavna dijela. Prvi je pauk (web
crawler,
spider), softver koji posjećuje stranice, učitava i obrađuje njihov
sadržaj, te
slijedi linkove na druge stranice. Sve što pronađe na web
stranicama sprema se
u drugi dio – indeks, u kojem su sadržane kopije svih posjećenih
stranica.
Treći (i najvažniji) dio je softver
za pretraživanje
. Njegova je
zadaća prelistavanje svih stranica spremljenih u indeksu, a zatim
njihovo
rangiranje određenim redoslijedom. Više o tome možete naći ovdje.
Pravila
kojim se sortiraju rezultati temelje se na lokaciji traženih riječi na
stranici
i broja njihova ponavljanja. Stranice koje sadrže traženu riječ u
naslovu
(<TITLE>) ili prvih nekoliko stotina znakova, smatraju se
važnijima od
ostalih. Pretraživač također analizira i koliko se puta pojavljuje
tražena
riječ u tekstu u odnosu na ostale riječi, stoga se potrudite i
organizirajte
svoj tekst na taj način. U ovom slučaju ne vrijedi ona “manje
je više”.
Naravno,
svaka tražilica ima vlastiti sustav indeksiranja i vrednovanja
stranica, i
nikada vam na isti upit dvije različite tražilice neće ponuditi jednaku
listu
web stranica. Međutim, postoje metode koje jamče da ste na dobrom putu.
Kako
do vrha rezultata?
Nema
smisla jadikovati i utipkavati željeni pojam u Google, nadajući se da
će se
nekim čudom vaša stranica pojaviti na vrhu. Isto tako,
jednako je besmisleno ne
obazirati se na činjenicu da vaša stranica nikako da
poboljša rang, iako već
godinama plaćate hosting.
Budući
da je cijela priča izuzetno složena, za sada samo nekoliko osnovnih
savjeta,
odnosno stvari na koje biste trebali obratiti pozornost:
Odaberite
ključne riječi koje dobro opisuju vaše stranice i tematiku
kojom se bave.
Također, dobre ključne riječi su one koje su često tražene, međutim
ipak ih ne
koristi milijun drugih web stranica, odnosno nije prevelika
konkurencija. Google
Keyword Suggestion Tool
 je
jedan od alata koji vam može pomoći u
pronalasku takvih keywordsa, dok KeywordSpy otkriva
kakve sve fraze koriste druge web
stranice. Smjestite ključne riječi na važna mjesta stranice (dakle,
<TITLE> i uvodni tekst, kao što smo već
naveli). Pokušajte izbjeći
slikovno prezentiranje teksta. Naime, pretraživači ne mogu čitati tekst
sa
slike. Naravno, možete se služiti ALT tagovima,
samo uzmite u obzir
da ih ne podržavaju svi pretraživači. Stoga se preporuča stavljanje
malih
tekstualnih linkova na stranicu. Također, dobro je rješenje
i izrada tekstualne
mape (engl. sitemap ),
kojom ćete olakšati posao i tražilici i
posjetitelju.
Prijavite
se na tražilice. Prijavu možete prepustiti raznim programima ili
specijaliziranim stranicama, a možete je učiniti i sami, barem
što se tiče
prijave u najveće pretraživače. Prijavite se u web direktorije,
reklamirajte
svoju web stranicu sudjelujući u raspravama na blogovima i forumima.
Naravno,
pazite da ne pretjerujte. Cilj vam nije postati spamer, već ponudit
svoju
stranicu na uvid onima koje bi zaista mogla zanimati. Ukoliko
ste uvjereni
da vaša stranica ima budućnost, zakupite reklamni prostor,
bilo na webu, bilo u
novinama.

Naravno
dobar PageRank nećete postići preko noći,ovisno o pretraživaću može
potrajati i
par mjeseci.
Jednom
kada dostignete dobar PageRank,ne zaboravite…
“Najam
dobre LOKACIJE
morate plaćati.”
Redovito
održavajte svoje stranice,stavljajte nove
sadržaje,oglašavajte se,pišite
članke,posjećujte forume,otvorite svoj blog na kojem ćete pisati o
raznim
temama i
u svakom članku ostavite vezu
na Vašu stranicu.

Mala škola Internet marketinga : Preuzmi besplatne lekcije

Nema komentara:

Objavi komentar