subota, 5. svibnja 2012.

Prednosti i mane novih facebook grupa


Iz razloga jer je stare grupe Facebook smatrao ne toliko efektnima odlučio se za posve novi koncept Facebook grupa koji bi trebao korisnicima pružiti niz novina i prednosti.
Kod starih grupa, za razliku od stranica i događaja, dešavalo se to da su bile manje povezane sa ostatkom Facebook-a. Moglo bi se slobodno reći kako je jedina prednost starih grupa bila slanje masovnih poruka, no ni ta opcija nije funkcionirala od trenutka kada bi grupa prešla 5 000 članova.
Facebook je stoga napravio nove grupe koje prije svega imaju zadaću da sa više poveznica povežu ljude okupljene oko iste teme. Dakle, u koliko imate par prijateljica sa kojima često diskutirate o nekoj vama dragoj temi, kako ne bi umarali ostale prijatelje na Facebook-u, kreirate novu Facebook grupu i pomoću opcije group chat, neometano diskutirate o temi koliko god želite. Ova nova mogućnost prva se svidjela korisnicima; opcija da u samo jednom prozoru chata razgovaraju sa svima koji su u toj istoj grupi trenutačno online. Chat prozor grupe zajedno sa svim članovima koji su u tom trenutku online prikaže se odmah po ulasku u grupu.
Pregled grupa u koje ste se prijavili možete, kao i do sada, vidjeti u lijevom meniju Facebook home stranice, no samo nove grupe imaju ove nove opciju i novi dizajn, dok su stare ostale iste. Svaka nova Facebook grupa može biti otvorena ili zatvorena, što bi značilo da informacije mogu ili ne mogu biti dostupne svima ili samo ljudima u okviru jedne grupe. Ova opcija je na primjer savršena za online dogovore oko poslovnih projekata.
Što se tiče dizajna novih Facebook grupa slobodno možemo reći da ga možete prilagoditi tako da imate osjećaj kako se nalazite na početnoj stranici, a lista članova prikazuje sa desne strane. Razgovori, diskusije i linkovi nalaze se u središnjem dijelu stranice tako da ovako grupa djeluje puno integriranija sa Facebook-om nego prije.
U gornjem desnom uglu možete pronaći opcije uređivanja postavki, putem kojih se podešavaju obavijesti i notifikacija grupe. Možete također podesiti i opciju da obavijesti primate na e-mail, ili ako to ne želite, možete ovu opciju isključiti.



Kod stare verzije Facebook grupa administrator grupe je bio u vodećoj poziciji te je imao mogućnost slanja direktnih poruke svim članovima grupe. Sada je to malo drukčije čak i praktičnije s obzirom da sada svi mogu učestvovati u slanju poruka. Sve obavijesti koje stvaraju članovi pojedine grupe šalju se e-mailom u obliku izvještaja. Time uistinu u grupi aktivno sudjeluju svi njeni članovi, a ne samo administratori.
U svakoj grupi se mogu postaviti linkovi, statusi, događaji, slike, videa, fotografije kao i do sada, ali nova opcija je Docs, koja služi kao vrsta unaprjeđenih note poruka.
Facebook ne planira ugasiti stare grupe, ali nažalost one neće ni automatski migrirati u nove, dakle ostaju u starom, već poznatom formatu.
Loše strane novih Facebook grupa
Najveće mane novih Facebook grupa su u principu vezane uz prijavu u grupu te chat koji zna biti vrlo dosadan. Što se članstva tiče, u grupu bilo tko može prijaviti bilo koga, kasnije je moguće samostalno napustiti grupu. Najgora opcija koja vam se može dogoditi je da vas neko prijavi i učlani u grupu sa još 300 korisnika, te da tijekom noći započne neka rasprava, i da vas sljedećeg dana dočeka hrpa obavijesti. No, u slučaju da mislite da vam to članstvo nije bitno, slobodno se možete maknuti iz grupe i to na samoj stranici grupe, u desnom meniju, klikom na Napusti grupu (leave group) opciju.
Još jedan od problema vezanih uz grupni chat je taj da ne postoji opcija da se isti ukloni u koliko je rasprava započela. Jedina mogućnost je napuštanje grupe. Ipak, Facebook će najvjerojatnije skoro pronaći rješenje i za ovaj problem.
Za sve one koji su pomislili na to kako bi nove Facebook grupe zamjena za Facebook stranice razlika je slijedeća : Facebook stranice i Facebook grupe se ne poklapaju u svrsi i namjeni te se baziraju na apsolutno različitom obliku komunikacije unutar Facebook mreže. Facebook stranice su više usmjerene na posao i brandove, dok su Facebook grupe uglavnom usmjerene na spontane zajednice članova Facebook-a.


Nema komentara:

Objavi komentar