Iz razloga jer je stare grupe Facebook smatrao ne toliko
efektnima odlučio se za posve novi koncept Facebook grupa koji bi trebao
korisnicima pružiti niz novina i prednosti.
Kod starih grupa, za razliku od stranica i događaja,
dešavalo se to da su bile manje povezane sa ostatkom Facebook-a. Moglo bi se
slobodno reći kako je jedina prednost starih grupa bila slanje masovnih poruka,
no ni ta opcija nije funkcionirala od trenutka kada bi grupa prešla 5 000
članova.
Facebook je stoga napravio nove grupe koje prije svega imaju
zadaću da sa više poveznica povežu ljude okupljene oko iste teme. Dakle, u
koliko imate par prijateljica sa kojima često diskutirate o nekoj vama dragoj
temi, kako ne bi umarali ostale prijatelje na Facebook-u, kreirate novu
Facebook grupu i pomoću opcije group chat, neometano diskutirate o temi koliko
god želite. Ova nova mogućnost prva se svidjela korisnicima; opcija da u samo
jednom prozoru chata razgovaraju sa svima koji su u toj istoj grupi trenutačno
online. Chat prozor grupe zajedno sa svim članovima koji su u tom trenutku
online prikaže se odmah po ulasku u grupu.
Pregled grupa u koje ste se prijavili možete, kao i do sada,
vidjeti u lijevom meniju Facebook home stranice, no samo nove grupe imaju ove
nove opciju i novi dizajn, dok su stare ostale iste. Svaka nova Facebook grupa
može biti otvorena ili zatvorena, što bi značilo da informacije mogu ili ne
mogu biti dostupne svima ili samo ljudima u okviru jedne grupe. Ova opcija je
na primjer savršena za online dogovore oko poslovnih projekata.
Što se tiče dizajna novih Facebook grupa slobodno možemo
reći da ga možete prilagoditi tako da imate osjećaj kako se nalazite na
početnoj stranici, a lista članova prikazuje sa desne strane. Razgovori,
diskusije i linkovi nalaze se u središnjem dijelu stranice tako da ovako grupa
djeluje puno integriranija sa Facebook-om nego prije.
U gornjem desnom uglu možete pronaći opcije uređivanja
postavki, putem kojih se podešavaju obavijesti i notifikacija grupe. Možete
također podesiti i opciju da obavijesti primate na e-mail, ili ako to ne
želite, možete ovu opciju isključiti.
Kod stare verzije Facebook grupa administrator grupe je bio
u vodećoj poziciji te je imao mogućnost slanja direktnih poruke svim članovima
grupe. Sada je to malo drukčije čak i praktičnije s obzirom da sada svi mogu
učestvovati u slanju poruka. Sve obavijesti koje stvaraju članovi pojedine
grupe šalju se e-mailom u obliku izvještaja. Time uistinu u grupi aktivno
sudjeluju svi njeni članovi, a ne samo administratori.
U svakoj grupi se mogu postaviti linkovi, statusi, događaji,
slike, videa, fotografije kao i do sada, ali nova opcija je Docs, koja služi
kao vrsta unaprjeđenih note poruka.
Facebook ne planira ugasiti stare grupe, ali nažalost one
neće ni automatski migrirati u nove, dakle ostaju u starom, već poznatom
formatu.
Loše strane novih Facebook grupa
Najveće mane novih Facebook grupa su u principu vezane uz
prijavu u grupu te chat koji zna biti vrlo dosadan. Što se članstva tiče, u
grupu bilo tko može prijaviti bilo koga, kasnije je moguće samostalno napustiti
grupu. Najgora opcija koja vam se može dogoditi je da vas neko prijavi i učlani
u grupu sa još 300 korisnika, te da tijekom noći započne neka rasprava, i da
vas sljedećeg dana dočeka hrpa obavijesti. No, u slučaju da mislite da vam to
članstvo nije bitno, slobodno se možete maknuti iz grupe i to na samoj stranici
grupe, u desnom meniju, klikom na Napusti grupu (leave group) opciju.
Još jedan od problema vezanih uz grupni chat je taj da ne
postoji opcija da se isti ukloni u koliko je rasprava započela. Jedina
mogućnost je napuštanje grupe. Ipak, Facebook će najvjerojatnije skoro pronaći
rješenje i za ovaj problem.
Za sve one koji su pomislili na to kako bi nove Facebook
grupe zamjena za Facebook stranice razlika je slijedeća : Facebook stranice i
Facebook grupe se ne poklapaju u svrsi i namjeni te se baziraju na apsolutno
različitom obliku komunikacije unutar Facebook mreže. Facebook stranice su više
usmjerene na posao i brandove, dok su Facebook grupe uglavnom usmjerene na spontane
zajednice članova Facebook-a.
Nema komentara:
Objavi komentar